2012. január 23., hétfő


Ellőzze meg a rákos sejtek kialakulását

'Edd meg a brokkolit is, mert nagyon egészséges!' - biztosan hallotta vagy mondta már Ön is ezt a mondatot. Ami azt illeti, igaz is. Ha többbrokkolit, citrusfélét, hagymát és szójababot fogyaszt, az segíthet abban, hogy megvédje magát a ráktól. Nem csak a bennük fellelhető tápanyagok miatt... valószínűleg inkább az ezekben az ételekben megtalálható kémiai anyagok miatt.
Manapság, amikor folyton arról hallunk, hogy mi minden okozhat rákot, jó tudni, hogy azért van jó hír is: bizonyos ételek állítólag kifejezetten óvnak minket a rákos megbetegedésektől. Csak tudni kell, miből érdemes sokat fogyasztani.

Mi az a fitokemikália?

A 'Fitokemikália' növényi hatóanyagokat jelent. Többszáz található meg belőlük a növényi ételekben. A fitokemikáliák közé tartoznak például a brokkoliban fellelhető indolok, valamint a szójababban található genistein.

Miért jó sok zöldséget, gyümölcsöt enni?

Az elmúlt 20 évben a tudósok az egész világon egybehangzóan arra jutottak, hogy azok az emberek, akik több zöldséget és gyümölcsöt esznek, ritkábban betegszenek meg rákban. Hogy ennek mi az oka, azt pontosan nem tudjuk.

Az állatoknál bizonyított az összefüggés

Egyelőre nem tudjuk bizonyítani, hogy teljes mértékben a zöldségek és gyümölcsök felelősek a rák megakadályozásáért, de abban biztosak vagyunk, hogy fontos szerepet játszanak benne. Ha állatoknak zöldséget és gyümölcsöt adnak, mielőtt karcinogén (rákkeltő) anyagoknak teszik ki őket, kisebb valószínűséggel fog rák kialakulni bennük.

Mi a helyzet az emberekkel?

Az emberekre vonatkozóan nincs hasonló bizonyítékunk, amely egyértelmű kapcsolatra mutatna rá.

Mely növényi ételek a legjobb rákmegelőzők?

Itt csak néhányat sorolunk fel a sokat tanulmányozott növényi hatóanyagok közül:
  • Fokhagyma, vöröshagyma, póréhagyma és metélőhagyma - megkönnyíthetik a rákkeltő anyagok kiválasztását.
  • Keresztesvirágú zöldségek (brokkoli, kelbimbó, karfiol, kelkáposzta, fehérrépa) -megakadályozhatják, hogy a rákkeltő anyagok kárt tegyenek sejtjeink genetikai állományában.
  • Szójabab/szárított bab - segíthet megakadályozni a rákos daganatok kialakulását.
  • Citrusfélék, szőlő és más gyümölcsök - segíthetnek megszabadulni a potenciálisan rákkeltő anyagoktól.
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék - megóvhatják sejtjeinket a károsodástól.

Melyik a jobb, a nyers vagy a főtt?

A növényi hatóanyagtartalom szempontjából teljesen mindegy. A konzerv, fagyasztott termék vagy zöldség-/gyümölcslé ugyanúgy tartalmaz egy jó nagy adag fitokemikáliát. Ugyanakkor a nyers vagy párolt zöldség biztosítja a legjobb tápanyagértéket.

A növényi hatóanyagok tabletta formájában is elérhetők?

Egyelőre nem, talán majd 10 év múlva. Persze néhány, kapszulába zárt összetevő nem fogja biztosítani az Ön számára azt a többszáz, védelmet biztosító előnyös tulajdonságot, amelyet a növényi ételek igen. A legjobb megoldás tehát, ha a növényi hatóanyagokhoz sokféle növényi ételnapi fogyasztásával jut hozzá. Kezdje el ma!
Egészségére!       Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

.

.

.

.