2019. április 19., péntek

Adventi kalácskoszorú


50 dkg finomliszt
1 mk. só
2,7 dl tej
1 nagy tojás
2 ek. cukor
0,5 dl olaj
2 dkg élesztő
Töltelék:
kis üveg lekvár (lehet kísérletezni)
20 dkg őrölt dió
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
csipet fahéj
1 citrom reszelt héja
10 dkg aprított befőtt


Ez alatt a sütőt előmelegítettem 180 fokra. Le kell takarni egy alumíniumfóliával. 35 perc alatt sül készre.
Az élesztőt cukros langyos tejben felfuttatom, közepesen lágy tésztát dagasztok, ha kell, kevés tejet
még adok hozzá. Meleg helyen, vagy pokrócba csomagolva a duplájára kelesztem. Lisztezett deszkán
átgyúrom, és egész vékonyra nyújtom. A tésztát megkentem a lekvárral, megszórom a cukrozott dióval,
amiben elkevertem a fahéjat, vaníliás cukrot és a citromhéjat, majd meghintem az aprított befőttel.
Feltekerem, gáz tepsire helyezett sütőpapíron karikába hajlítom. Egy éles késsel kb. másfél ujjnyi
vastagon bevagdosom, úgy, mintha szeletelném, csak nem vágom át teljesen a tésztát.
Ezután a szeleteket kissé kifordítom, hogy félig takarják egymást. Letakarva még 30 perc alatt újra
kelesztem.
Ez alatt a sütőt előmelegítettem 180 fokra. A megkelt tésztát vékonyan lekenem (sárgabarack)
lekvárral, amit kevés tejjel felhígítok. Mivel gyorsabban barnul, mint a tojáskenés, ezért
félidőben le kell takarni egy alumíniumfóliával. 35 perc alatt sül készre.
Lehet kísérletezni a lekvárral és a gyümölcsökkel. Az első két képen aszalt sárgabarack és marcipán
darabkák ízesítik, a lekvár birs. A két utolsó képen a töltelék nektarin lekvár és befőtt ízesítést kapott,
mint amit kóstoltatok.
Amit láttatok, szállítási okok miatt kapott más formát. Minden ugyanúgy készült, mint a leírásban,
de a szeletek teljesen át lettek vágva két és fél centis darabokra, és kerek tortaformában egymás
mellé lettek ültetve.
Egy kis trükk, az azonos méretek vágásához. Egy széles kést ráfektetek a tésztára, élére billentem, és vágok.

Az utolsó képen látható kalácsnál nyújtás után a tészta széleit levágtam, hogy kicsit formásabb
legyen a téglalap, és abból készítettem a közepére egy rózsát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése












Header

.

.

.

.