2017. június 21., szerda

6 DOLOG, AMIT MINDEN KERESZTÉNY LÁNYNAK TUDNIA KÉNE HÁZASSÁG ELŐTT

Kristen Clark azt hitte, hogy minden könyvet elolvasott már a házasságról és nem lesznek gondjai, azonban a gyakorlatba átültetni az elméletet, sokkal nehezebb volt, mint azt hitte volna. Házas nőként most azokat a tippeket osztja meg velünk, hogy mire kellett volna jobban figyelnie szingliként.
Kristen és húga Bethany egy nagy sikerű blog és YouTube csatorna üzemeltetői, több könyvük is megjelent kifejezetten keresztény nőket érintő témákban. Kristen egyik YouTube videójában hat év házasság után tekint vissza arra, hogy mik azok a dolgok, amikre jobban oda kellett volna figyelnie a szingliként.
1. A férjed/jövendőbelid nem a boldogságod kulcsa
Szingliként azt hihetjük, hogy a választottunk, a Nagy Ő, majd végtelenül boldoggá és teljessé tesz minket. Még akkor is, ha keresztényként tudjuk, hogy Isten a boldogságunk forrása, még így is megfordul a fejünkben, hogy ha egyszer lesz valakink és megházasodunk, akkor VÉGRE boldogok leszünk. Hat éve vagyok házas és tudjátok mit? A barátod/férjed, nem adja meg neked azt a teljes megelégülést, boldogságot, amire vágysz.
2. Isten az egyetlen forrása a betöltekezésednek
Ezt a nehéz úton tapasztaltam meg. A házasságom első évében úgy néztem a férjemre, mint akinek mindig boldoggá kellene tennie engem. Ezekben a pillanatokban a szemem Isten helyett a férjemen volt, őt tettem az első helyre és ez sosem vezet semmi jóra. A házasságom eddigi hat évében megtapasztaltam, hogy tényleg Isten az, akire igazán szükségem van. Ezért arra hívlak meg benneteket, hogy már most kezdjetek el dolgozni az Istennel való kapcsolatotokon. A napi imádság és Biblia olvasás segít abban, hogy még közelebb kerüljetek Istenhez és megkapjátok azt a mély és semmivel sem pótolható örömöt és elégedettséget, amit csak Ő tud megadni.
3. A házasság nem tesz egy csapásra éretté
Azt hittem, hogy a házasságom után egy bölcs, érett, hívő nő leszek. De amikor az esküvőm másnapján felébredtem  – meglepetés – ugyanaz az ember voltam, ugyanazokkal a problémákkal. Szóval ha hozzám hasonlóan te is úgy képzeled el a házasságot, hogy utána egy teljesen más ember leszel, akkor figyelmeztetlek, nem ez történik. A mostani küzdelmeid és problémáid a házasságodban is ugyanúgy meglesznek. Éppen ezért kell már most, magadtól elkezdened dolgozni a problémáidon, a gyengeségeiden. Hogyan tudok növekedni, Istennek tetsző életet élni? Ezt kell megfigyelned és dolgoznod rajta.
4. Az önállóság nem teremt házastársi egységet
Egy olyan kultúrában növünk fel, ahol a nőknek azt mondják, nincs szükségük senkire, egyedül képesek megbirkózni bármivel. A házasságban azonban az extrém függetlenség nem működik, nem teremt házastársi egységet. „Amikor megházasodsz, akkor hajlamos vagy a vitákban és a döntésekben versenytársként nézni a férjedre, ahogyan ezt én is tettem. Hajlamosak vagyunk arra, hogy az egység helyett a saját igazunkat követeljük. „Ha valamit megtehettem volna a házasságom előtt,akkor többet dolgoztam volna azon,hogy egy önzetlenebb, másokra fókuszáló szívem legyen.” A világ által elvárt női kép helyett figyelj arra,hogy milyennek látja a Biblia az erős nőt, aki bátran kiáll az igazság mellett, de ugyanakkor önzetlen, önfeláldozó, és a Krisztusi szeretetet közvetíti. Ezek a tulajdonságok egy sokkal egységesebb házasságot teremtenek, mint egy énközpontú és önálló gondolkozás.
5. A háztartási képességek hihetetlenül fontosak
A házasságom első éveiben csak pár ilyen képességem volt. El tudtam mosogatni, ismertem néhány receptet. De megtervezni egy bevásárlást, ragaszkodni a büdzséhez, hogyan menedzseljünk egy egész háztartást..stb Ezekben nem voltam jó egyáltalán, mert kevésbé tartottam őket fontosnak. Amikor megházasodsz, akkor rá fogsz jönni, hogy a tevékenységeid nagy része a háztartás körül fog forogni. Az otthon nagyon fontos része az életünknek, sokkal több egy helynél, ahol alszunk, így nagyon fontos, hogy meg tudjuk teremteni a szerető és pozitív légkört.
6. Az önzetlenség a vibráló házasság titka
Nem tudom, hogy történt, a házasság előtt még viccelődtünk is azon a férjemmel, hogy mi mennyire önzetlenek vagyunk. Ám a házasságomban a legönzőbb ember lettem, akit csak ismerek. A házasságban egy másik oldalról látjuk a párkapcsolatinkat, éjjel-nappal együtt vagyunk, így sokkal nehezebb engedni a másiknak és azt mondani, hogy legyen úgy, ahogyan te akarod. Ezért is gondolom, hogy már szingliként el kell kezdenünk a szívünkkel másokra figyelni, másokért tenni, hogy minél önzetlenebbek legyünk, mert tényleg ez a titka egy vibráló, jó házasságnak. Amikor a férjeddel elkezditek önfeláldozóan szolgálni és szeretni egymást, akkor lesz a házasságotok teljes és gyümölcsöző. Amikor a férjemmel a másikra tudunk figyelni, akkor a házasságunk szuper, de amint azt nézzük, hogy mi az, amit kaphatunk, ahelyett, hogy mit tudnánk adni, akkor komoly küzdelmeink és nehézségeink vannak.
Forrás: Girl Defined

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése












Header

.

.

.

.